Polub mnie!

piątek, 19 kwietnia 2013

,,Drzemie we mnie pierwiastek każdej kobiety''- KAROLINA KOZAK


Dziennikarka, autorka tekstów, prezenterka telewizyjna i radiowa. W 2008 roku nominowana do nagrody Eska Music Award w kategorii Artystka roku-Polska. Od września 2012 prowadzi we wtorki na antenie Radia PiN autorską audycje muzyczną Fonobłyski. Szersza część publiczności może kojarzyć ją z kawałkiem ''Razem zestarzejmy się'' z płyty ''Tak zwyczjany dzień''. Dla Podsłuchalni- KAROLINA KOZAK!

Mateusz Grzeszczuk: Gdzie i kiedy pojawił się pomysł na Twoją audycję autorską ''Fonobłyski'' w Radio Pin:) Dla tych, którzy nie orientują się- słuchając, czego możemy się najczęściej spodziewać?




Karolina Kozak: Podejrzewam, że pomysł pojawił się w głowie Marcina Sobesto, który zadzwonił do mnie z Radia PIN kilka miesięcy po tym jak zakończyła się moja współpraca z Trójką. Powiedział, że słuchał audycji "Bez Etykiety" i ma dla mnie propozycję nie do odrzucenia  To było przed wakacjami w zeszłym roku. We wrześniu wylądowałam znowu w eterze, tym razem z "Fonobłyskami". W każdy wtorek o 21:00 przynoszę do studia swoje muzyczne inspiracje, od smutnych panów i pań z gitarami, po brudną elektronikę. I dzielę się nimi ze słuchaczami. Bardzo to lubię.

Mateusz Grzeszczuk: Fascynuje Cię sport, konkretnie Tenis. Uprawiasz, czy częściej kibicujesz. Jak oceniasz nasze siostry Radwańskie?

Karolina Kozak:  Kibicuję. Gram jedynie w ping-ponga  Agnieszka Radwańska jest 4 rakietą kobiecą na świecie, to duże osiągnięcie ale i dobry powód do dalszej ciężkiej pracy. Jeżeli chodzi o Ulę, myślę, że to tylko kwestia czasu zanim dogoni swoją starszą siostrę. Największym zaskoczeniem jest natomiast Jerzy Janowicz. 

Ma doskonałe warunki fizyczne, jest wysoki i dysponuje nieprawdopodobnym serwisem. Jestem przekonana, że czeka go świetlana przyszłość. Jeśli tylko uda Mu się zapanować nad własnym umysłem, będzie dobrze. Nie wiem tylko komu będę kibicować, jeśli przyjdzie mu stanąć oko w oko z Djokovicem. Mam do niego słabość.

Mateusz Grzeszczuk: Jak współpracowało Ci się z Dawidem Podsiadło? Jakim jest wokalistą? Dlaczego akurat Wam udało się stworzyć taki duet?

Karolina Kozak:   Dawid to moim zdaniem objawienie. Takie, na które czeka się latami i można się nie doczekać. Ogromny talent, nie tylko wokalny ale i kompozytorski. Ma dar do wymyślania niebanalnych melodii i malowania emocjami, obok których nie da się przejść obojętnie. Jestem obecnie świadkiem powstawania jego debiutanckiej płyty, która będzie daleka od produkcji, jakich można się spodziewać po finaliście talent show. I cieszy mnie to ogromnie, bo zmierza w stronę, która jest mi bardzo bliska. I przypuszczam, że to właśnie ta nasza podobna wrażliwość muzyczna sprawiła, że tak dobrze odnalazł się w piosence Heart Pounding.



Mateusz Grzeszczuk: Wiele osób twierdzi, że współpraca tego wokalisty z Panią Okupnik była niewypałem, że nie powinien iść w tym kierunku. Jakie masz zdanie na ten temat?

Karolina Kozak: Nie powinien. I nie idzie.

Mateusz Grzeszczuk: ''Mokry grunt pod dom bez planów''
Jeżeli chodzi o sukcesy, czujesz się w 100% spełniona jako wokalistka? Czy może tak naprawdę tego nie oczekujesz, nie masz wyznaczonego celu?

Karolina Kozak:  Nie czuję się jeszcze spełniona. Ale wbrew pozorom lubię to uczucie, bo wzmaga we mnie chęć poszukiwania nowych, nieodkrytych do tej pory terenów. Teraz, na przykład, chce mi się dla odmiany trochę pokrzyczeć.

 
Mateusz Grzeszczuk: Jesteś dziennikarką muzyczną i tu mam pytanie: czy Polacy mają dobry gust muzyczny? Ich ucho chwyta, to co ewidentnie powinni puszczać na słuchawkach?

Karolina Kozak: Trudno jest odpowiedzieć na to pytanie. Gdybym się miała kierować tylko tym, co dolatuje do mnie z fal radiowych powiedziałabym, że nie. Z drugiej strony jest cała masa ludzi, dla których radio może nie istnieć, bo sami, poprzez Internet docierają do muzyki, która ich interesuje. Ja też do nich należę. I choć muzyka + Internet budzi od razu zupełnie inną dyskusję uważam ten nieograniczony i przez nikogo nie moderowany dostęp za dar niebios.

Mateusz Grzeszczuk: Twoja piosenka stała się soundtrackiem do filmu ''Miłość na wybiegu''. Gdybyś miała wskazać najlepszą płytę, mieszkankę utworów, która powstała do produkcji filmowej to byłaby to muzyka do filmu...

Karolina Kozak: Drive. Na pochwałę wyborów muzycznych zasługuje też Quentin Tarantino.

Mateusz Grzeszczuk: Dredy nosiłaś przez 8 i pół roku o ile się nie mylę  Co Cię skłoniło do zmiany wizerunku?


Karolina Kozak:  Kiedyś myślałam, że złożę się z nimi do grobu. Potem okazało się, że drzemie we mnie pierwiastek każdej kobiety, czyli najzwyczajniejsza potrzeba zmiany.

Mateusz Grzeszczuk: Myslovitz bez Rojka ma szansę na kontynuację swojego sukcesu. Jak oceniasz Michała Kowalonka?

Karolina Kozak:  Podchodziłam z rezerwą do tej rewolucji, bo głos Artura Rojka był dla mnie zawsze tożsamą częścią Myslovitz. Myślę, że niełatwe zadanie stanęło przed Michałem. Podziwiam Jego odwagę. Nie miałam okazji usłyszeć Myslo po tej przemianie, ale znam i bardzo lubię płytę zespołu Snowman, w którym śpiewa Michał, więc mam nadzieję, że fani przyjmą Go ciepło, bo to bardzo zdolny chłopak.




Mateusz Grzeszczuk: Najbliższe plany muzyczne Karoliny Kozak?:)

Karolina Kozak:  Szerokie i tajemnicze jak zwykle

Mateusz Grzeszczuk: Dzięki za rozmowę!

Karolina Kozak: Dziękuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz